Λαϊκή Συνέλευση Χαλανδρίου
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Λαϊκή Συνέλευση Χαλανδρίου

Φόρουμ ενημέρωσης και συζήτησης της Λαϊκής Συνέλευσης Χαλανδρίου


Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Ρατσιστική απόφαση του Συλλόγου Γονέων του 7ου κ 10ου Δημοτικού Χαλανδρίου

3 απαντήσεις

Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

soundless



Ρατσιστικό δηλητήριο με άλλοθι την κρατική ανυποληψία

Ξέρετε πόσο... επικίνδυνα είναι τα εξάχρονα μέχρι δωδεκάχρονα τσιγκανάκια, όταν φοιτούν στα δημοτικά σχολεία; Μα πού ζείτε επιτέλους; Βγάλτε τις παρωπίδες και δείτε την πραγματικότητα, έτσι όπως την περιγράφει το ψήφισμα των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του 7ου και 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου, που έψαξαν το θέμα σε... βάθος, για να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά τους απειλούνται σε τέτοιο βαθμό από τα τσιγκανάκια, που διατρέχουν τον κίνδυνο «αντί της επιχειρούμενης αφομοίωσης των παιδιών Ρομά, να προκληθούν αντίθετα αποτελέσματα με οδυνηρές συνέπειες για όλους»!

Προσέξτε το επίθετο που χαρακτηρίζει τις συνέπειες. Οχι απρόβλεπτες, ούτε καν ανησυχητικές, αλλά οδυνηρές. Ο... τρόμος, αποτυπωμένος σε μία κόλα χαρτί, μοιράστηκε τη Δευτέρα 26 Οκτώβρη στους γονείς ως πρόσκληση σε διαδικασία ψηφοφορίας με το ερώτημα: «Συμφωνείτε με την πρόθεση του Υπ. Παιδείας να δημιουργήσει τάξη παιδιών Ρομά στα σχολεία μας χωρίς να ισχύουν οι προϋποθέσεις εγγραφής που ισχύουν για όλα τα υπόλοιπα παιδιά (εμβόλια, δημοτολόγιο, μόνιμη κατοικία, προηγούμενη φοίτηση σε τάξεις προσχολικής αγωγής ή προσαρμογής κλπ);».

Οι δύο σύλλογοι πέρυσι αρνήθηκαν να κουνήσουν το δακτυλάκι τους για το ζήτημα της έλλειψης βιβλίων στο σχολείο, κωλυσιεργώντας ανεπίτρεπτα ακόμα και στο να γίνει συζήτηση επί του θέματος (τελικά δεν έγινε!) και εν τέλει περιορίστηκαν σε μία επιστολή προς την τότε υπουργό Παιδείας. Φέτος, όμως, κινήθηκαν με... εκπληκτική ταχύτητα στο θέμα της φοίτησης των τσιγκανόπουλων στο σχολείο. Την Τετάρτη 24 Οκτώβρη συγκάλεσαν Γενική Συνέλευση των γονέων και πέντε μέρες μετά μοίρασαν σε όλους τους γονείς το προαναφερθέν κατάπτυστο φυλλάδιο που αναφέρει (διατηρούμε την ορθογραφία του):

«Η επιχειρούμενη δημιουργία τάξης παιδιών Ρομά στα σχολεία μας σύμφωνα με τις εγκυκλίους που καθορίζουν την εν λόγω διαδικασία είναι επικίνδυνη για τα υπόλοιπα παιδιά που φοιτούν ήδη στα σχολεία μας σε επίπεδο υγειονομικό (θα φοιτήσουν παιδιά χωρίς να έχουν εμβολιαστεί εγκαίρως και καταλλήλως, τα οποία δεν τηρούν κανέναν στοιχειώδη κανόνα προσωπικής υγιεινής με άμεσο κίνδυνο μετάδοσης βαρύτατων ασθενειών στους ήδη μαθητές), προσωπικής ψυχοσωματικής ασφάλειας (θα φοιτήσουν παιδιά από 6 εως και 11 ετών με εντελώς διαφορετική κουλτούρα, νοοτροπία και έκφραση από τους ήδη φοιτούντες μαθητές σε όλα τα θέματα και ιδίως, βίαιης συμπεριφοράς, σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ελευθεριότητας από πολλή μικρή ηλικία, παραβατικής δράσης, όπως έχει αποδείξει η εμπειρία από όμοιες πρωτοβουλίες του Υπ. Παιδείας σε γειτονικά μας σχολεία), με κίνδυνο αντί της επιχειρούμενης αφομοίωσης των παιδιών Ρομά να προκληθούν αντίθετα αποτελέσματα με οδυνηρές συνέπειες για όλους»!

Την ίδια μέρα έγινε η ψηφοφορία με κάλπη, στην οποία καταγράφηκαν 234 ΟΧΙ και μόλις 4 ΝΑΙ. Δεν περίμεναν ούτε την άφιξη του κλιμακίου ενημέρωσης από το υπουργείο Παιδείας, που είχε οριστεί για μετά από λίγες μέρες, άλλα έσπευσαν άρον-άρον να κάνουν μία ψηφοφορία που εγείρει πολλές αμφιβολίες για την εγκυρότητά της. Γιατί απλά, όταν σύσσωμοι οι εμπλεκόμενοι στην διαδικασία (που κρατούσαν τις υπογραφές αυτών που ψήφισαν ή έκαναν την καταμέτρηση των ψηφοδελτίων) είναι φανατικά κατά της φοίτησης τσιγκανόπουλων στο σχολείο, ποιος εγγυάται το ενδεχόμενο να έπεσε το σχετικό... μαγείρεμα στα αποτελέσματα; Και ποια μπορεί να είναι η αξιοπιστία των ΔΣ των δύο συλλόγων, όταν στη συνέλευση που έγινε την Τετάρτη 24 Οκτώβρη, στην οποία παρευρέθησαν λιγότεροι από 100 γονείς σε σύνολο πάνω από 500, συνέλευση που τη βάφτισαν «διαλογική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων» (τόσο... διαλογική που όποιος τολμούσε να διαφωνήσει είχε ν’ αντιμετωπίσει τις λεκτικές επιθέσεις αφιονισμένων γονέων), διαδίδονταν χοντρά ψεύδη, όπως ότι δήθεν η κάθε οικογένεια Ρομά θα πάρει 3.000 ευρώ για να γράψει τα παιδιά της στο σχολείο;

Οι σύλλογοι γονέων φέρθηκαν πονηρά. Αυτό δεν το έγραψαν στο κείμενό τους, αλλά ειπώθηκε από έναν κουστουμάτο δικηγόρο (τον «δικηγόρο μας», όπως τον παρουσίασαν τα δύο ΔΣ), στη συνέλευση της προηγούμενης Τετάρτης, χωρίς κανένας από τους δύο συλλόγους να αντιταχθεί σ’ αυτό το ψέμα, που πήρε μεγάλη έκταση στους αφιονισμένους γονείς, δίνοντάς τους το «ισχυρό επιχείρημα» να αντιστρέψουν την πραγματικότητα και να κάνουν λόγο για... ρατσισμό εις βάρος τους (αφού παίρνουν τόσα λεφτά οι Τσιγκάνοι)! Το ψεύδος αυτό καταρρίφθηκε, αφού αποκαλύφθηκε η απάτη από τον γράφοντα, που τους παρουσίασε τη σχετική κοινή υπουργική απόφαση (αρ. 2/37645/0020 της 8/7/2002), που αναφέρει επί λέξη τα εξής: «Δικαιούχοι της εισοδηματικής ενίσχυσης είναι οικογένειες, συμπεριλαμβανομένων και των μονογονεϊκών, Ελλήνων υπηκόων και υπηκόων κρατών-μελών της Ε.Ε., που έχουν ανήλικα τέκνα που φοιτούν σε δημόσια σχολεία υποχρεωτικής εκπαίδευσης εφόσον το ετήσιο οικογενειακό εισόδημά τους δεν υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ» (βλ. http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/12675). Στην ίδια απόφαση καθορίζεται και το ποσό της ενίσχυσης: «Το ύψος της εισοδηματικής ενίσχυσης ανέρχεται στο ποσό των τριακοσίων (300) ευρώ ετησίως για κάθε παιδί - μαθητή υποχρεωτικής εκπαίδευσης».
Μία ενίσχυση, δηλαδή, που δίνεται σε όλους τους έλληνες υπηκόους με χαμηλό εισόδημα, παρουσιάστηκε σαν... μίζα στους Τσιγκάνους για να γραφτούν στο σχολείο! Αν αυτό δε λέγεται γκεμπελισμός, τότε οι λέξεις έχουν χάσει το νόημά τους! Στο βοήθημα αυτό έχει αναφερθεί μάλιστα και η εισηγήτρια στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με Θέμα "Προάσπιση των Δικαιωμάτων του Παιδιού", βουλευτής Λακωνίας της ΝΔ (ενός κόμματος που κάθε άλλο παρά σαν... τσιγκανόφιλο μπορεί να κατηγορηθεί), Φεβρωνία Πατριανάκου, αναφέροντας τα εξής: «Από το 2002 και έπειτα, οι οικογένειες Ρομά μπορούν να επωφεληθούν από ένα χρηματικό επίδομα που απευθύνεται σε οικογένειες με ετήσιο εισόδημα κάτω των 3.000 ευρώ. Το χρηματικό αυτό επίδομα συνίσταται σε ένα ετήσιο σχολικό βοήθημα 300 ευρώ για κάθε παιδί που εγγράφεται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Επειδή όμως παρατηρήθηκε ότι μετά την καταβολή του χρηματικού βοηθήματος που δίνεται με την εγγραφή των παιδιών τους στο σχολείο και λειτουργεί και ως κίνητρο στους γονείς, τα παιδιά δεν συνέχιζαν την σχολική χρονιά, ο Συνήγορος του Παιδιού προτείνει να μην καταβάλλεται εφάπαξ στην αρχή του έτους, αλλά τμηματικά» (http://www.patrianakou.gr/print.php?cat=13&show=215).

Το μεγαλύτερο πρόβλημα επομένως δεν είναι οι «εγκληματίες» που υποτίθεται ότι θα έρθουν στο σχολείο, αλλά το ενδεχόμενο να μην φοιτήσουν τα παιδιά των Ρομά όλο το σχολικό έτος. Κι όπως φαίνεται υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να γίνει αυτό, μετά την εκρηκτική αντίδραση των γονέων, αφού η περιρρέουσα ατμόσφαιρα πανικού που επικράτησε στο σχολείο ξεπέρασε κάθε όριο φαντασίας! Τα τσιγκανάκια βαφτίστηκαν από βιαστές μέχρι έμποροι ναρκωτικών, από υστερικές μαμάδες (μία εκ των οποίων δήλωσε ότι θα απευθυνθεί στους... νεοναζί για να επιληφθούν του ζητήματος), που έχυναν χολή ενάντια στα... μιάσματα που θα φέρουν μολυσματικές ασθένειες στο σχολείο! Δεν έλειψαν και τα ευτράπελα, από κάποιους που ανακάλυψαν ότι οι Τσιγκάνοι θα φέρουν... ψείρες στο σχολείο, τη στιγμή που όλοι ξέρουν ότι οι ψείρες υπάρχουν στα ελληνικά σχολειά από τότε που υπάρχουν... θρανία!

Το κλιμάκιο του υπουργείου Παιδείας, που ήρθε την Παρασκευή 2 Νοέμβρη, αποτελούμενο από έναν επίκουρο καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης (Ε.Λαμπρίδης, υπεύθυνος του προγράμματος εκπαίδευσης μαθητών Ρωμά), τη σχολική σύμβουλο της 22ης περιφέρειας Αττικής (Δ. Καυκά) και την υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της Β' Διεύθυνσης Αθήνας (Ε. Σιαφαρίκα), δεν απέφυγε τις φραστικές επιθέσεις από εξαγριωμένους γονείς που διαμαρτύρονταν για την «ειλημμένη απόφαση» να έρθουν τσιγκανόπουλα στο σχολείο. Από τους 26 γονείς που μίλησαν (σε σύνολο πάνω από 150 ακροατών), οι 25 ήταν ενάντια στον ερχομό των τσιγκανόπουλων, ξεκινώντας είτε από ακραίες ρατσιστικές θέσεις (τα παιδιά μας κινδυνεύουν να τα βιάσουν!) είτε από έναν ρατσισμό «λάιτ», που ξεκινούσε με την «αποδοχή του δικαιώματος της μόρφωσης για τους Τσιγκάνους», μακριά όμως από μάς, γιατί είναι παραβατικοί, μεταφέρουν ασθένειες και το κράτος δεν θα ενδιαφερθεί για τα προβλήματα που θα προκύψουν. Πατώντας πάνω στην υπαρκτή ανυποληψία του κράτους και των πολιτικών του διαχειριστών και στο υποκριτικό της όλης υπόθεσης (μιας και η ΕΕ, την ίδια στιγμή που ακολουθεί άκρατη αντιμεταναστευτική πολιτική, εμφανίζεται ότι κόπτεται για τα δικαιώματα των Τσιγκάνων), οι γονείς που μίλησαν εκδήλωσαν όλο το ρατσιστικό τους μένος, μη θέλοντας ν’ ακούσουν τίποτα από τους υπεύθυνους σχετικά με τους εμβολιασμούς που έχουν ήδη ξεκινήσει και καταλήγοντας στο συμπέρασμα να μην έρθουν στα τσιγκανόπουλα, αν δεν αλλάξουν νοοτροπία αυτά και οι οικογένειές τους!

Ορισμένοι επικαλέστηκαν τα «μεγάλα προβλήματα» που υπήρξαν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου (τα «γειτονικά σχολεία» στα οποία αναφερόταν η ανακοίνωση των ΔΣ των δύο συλλόγων, που αναφέραμε παραπάνω), για να επιβεβαιώσουν την άποψή τους να μην έρθουν τα τσιγκανόπουλα. Ομως, κανείς δεν μίλησε στο ακροατήριο, όταν διαβάστηκε από τον γράφοντα η επιστολή του ίδιου του διευθυντή του 4ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου, που στάλθηκε στις 14 Σεπτέμβρη προς το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με θέμα «Οι συνέπειες της κατεδάφισης αυθαίρετων κατασκευών στην περιοχή "Πεύκο Πολίτη" για τα παιδιά που φοιτούν στο σχολείο μας». Επιστολή που τους έβγαλε για δεύτερη φορά ψεύτες, αφού αναφέρει:

«Σας παρακαλούμε στη διαμόρφωση της απόφασής σας να συνεκτιμήσετε και τη βλάβη που θα υποστούν τα παιδιά Ρομά που διαμένουν στον καταυλισμό της περιοχής “Πεύκο Πολίτη” του Δήμου Χαλανδρίου και φοιτούν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου. Το προηγούμενο σχολικό έτος έγινε μια πολύ σοβαρή προσπάθεια, σε συνεργασία με ένα Πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αθήνας, για την ένταξη των παιδιών Ρομά του καταυλισμού στην περιοχή «Πεύκο Πολίτη» στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ ελπιδοφόρα Το Σεπτέμβριο του 2011 είχαμε 31 εγγραφές παιδιών και τα 26 από αυτά φοίτησαν συστηματικά όλη την προηγούμενη χρονιά σε δύο τμήματα υποδοχής Ρομά. Τόσο η πρόοδός τους σε μαθησιακό επίπεδο όσο και η κοινωνικοποίησή τους στο χώρο του σχολείου μάς επέτρεψαν να τα εντάξουμε κανονικά σε τάξεις, κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, και να φιλοδοξούμε να τα δούμε να αποφοιτούν από το σχολείο μας. Χωρίς να είναι στις προθέσεις μας και στις αρμοδιότητές μας να μπούμε στη ουσία της υπόθεσης της κατεδάφισης των αυθαίρετων κατασκευών, οφείλουμε να επισημάνουμε τις συνέπειές της και να εκφράσουμε την ανησυχία μας ότι το γεγονός αυτό θα οδηγήσει ξανά τα 26 παιδιά μας (μαζί με τα 6 νήπια Ρομά του 4ου και 10ου Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου καθώς και όσα εγγράφηκαν φέτος στα 7ο και 10ο Δημοτικά Σχολεία Χαλανδρίου) εκτός σχολείου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνία μας και τον πολιτισμό μας» (http://cm.greekhelsinki.gr/index.php?sec=192&cid=3795).

Τελικά, με παρέμβαση του διευθυντή Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας, ο οποίος ήρθε καθυστερημένα στη συνάντηση, τα πνεύματα ηρέμησαν, καθώς τους υποσχέθηκε ότι θα παγώσει η διαδικασία μέχρι να εξαντληθεί ο διάλογος με τους συλλόγους γονέων. Πράγμα που σημαίνει ότι το ρατσιστικό δηλητήριο πέτυχε το στόχο του, πατώντας πάνω στη γονική υπερπροστασία, το φόβο και το ψεύδος. Με τον τρόπο τους οι γονείς αυτοί έβαλαν το λιθαράκι τους στην αύξηση της εγκληματικότητας, που κατά τα άλλα τόσο καταδικάζουν...

ΥΓ1: Παρόμοια αντίδραση είχε υπάρξει και πριν από δέκα περίπου χρόνια, με αποτέλεσμα να μην πάνε τότε τα τσιγκανόπουλα στο σχολείο. Ο ίδιος τρόμος κι ο ίδιος πανικός είχε φουντώσει, αν και με μειωμένη εμβέλεια σε σχέση με σήμερα... Δεν ήταν λοιπόν οι νεοναζί αυτοί που κίνησαν τα νήματα, αλλά η λογική των «νοικοκυραίων γονιών», που θέλει τα παιδιά τους να ζουν σε μια ελεγχόμενη απ’ αυτούς «προστατευμένη» γυάλα... (όσο για τα υπόλοιπα παιδιά, ας κόψουν το λαιμό τους...).

ΥΓ2: Στην τελευταία συγκέντρωση μίλησε κι ένας Τσιγκάνος που είχε το κουράγιο να λουστεί όλο το ρατσιστικό υβρεολόγιο. Ψύχραιμος και νηφάλιος, ο Τσιγκάνος (πρόεδρος κάποιου συλλόγου) διαβεβαίωσε ότι ξέρει τα παιδιά και προσκάλεσε τους γονείς για καφεδάκι στον καταυλισμό. Διαμαρτυρόμενος, δε, για τα όσα άκουσε να εκστομίζονται ενάντια στη φυλή του, τους απάντησε: «Πάντως η φυλή μου δεν γέννησε ποτέ κανέναν πούστη!». Η φράση προκάλεσε την οργή ορισμένων από τους παρευρισκόμενους, όχι για την ουσία της, που αποτελούσε απάντηση στα όσα οι ίδιοι έλεγαν προηγουμένως, αλλά για τη χρήση μιας λέξης. Αυτοί, προφανώς, δεν λένε ποτέ... κακές κουβέντες!

Κ.Β.
(γονιός από το 7ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου)

πηγή: http://www.eksegersi.gr/article.php?article_id=17977&pos=4&cat_id=48

2Ρατσιστική απόφαση του Συλλόγου Γονέων του 7ου κ 10ου Δημοτικού Χαλανδρίου Empty ρατσισμός Δευ Νοε 05, 2012 12:21 pm

spyros



είναι ρατσισμός με τα όλα του, και δυστυχώς ανάμεσα στους γονείς αυτούς, είναι φίλοι και γνωστοί. Είναι δυστυχώς γονείς που υποτίθεται ότι είναι και αριστεροί ή ψηφίζουν έστω αριστερά. Κι αυτό το κάνει ακόμη πιο τρομακτικό γιατί αντιλαμβάνεσαι πόσο έχει εισχορήσει ο ρατσισμός και η ξενοφοβία.

Με όσους γονείς έχω μιλήσει, έχω φτάσει στο σημείο να τσακωθώ γιατί υπάρχει πόρωση και δεν ακούν τίποτε, κι όλοι μα όλοι αναμασάν τις βρωμιές που έσπειρε ο Σύλλογος γονέων. Που σημαίνει ότι έχουν το ρατσιστικό ένστικτο και την ξενοφοβία, κι απλώς ο Σύλλογος τους δίνει τις απαραίτητες δικαιολογίες... δυστυχώς

Admin


Admin

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ 7ο – 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Μετά από πρόσκληση των δύο Δ.Σ. συγκλήθηκε κοινή έκτακτη Γ.Σ. των μελών των δύο συλλόγων μας την Τετάρτη 24/10/2012 και ώρα 18.00 με κανονική απαρτία για να συζητηθεί και να ληφθεί απόφαση επί του μοναδικού θέματος, δηλαδή της προσπάθειας του Υπ. Παιδείας να δημιουργήσει στα σχολεία μας με συνοπτικές διαδικασίες τμήμα φοίτησης παιδιών Ρομά, στα πλαίσια συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.
Μετά από διαλογική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων αποφασίσθηκε να τεθεί το ζήτημα της συμφωνίας ή μη των γονέων με την ανωτέρω προσπάθεια του Υπ. Παιδείας σε ανοιχτή ψηφοφορία την ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012 [ΑΠΟ 18.00 ΕΩΣ 21.30].
Προηγουμένως καθορίσθηκαν από την Γ.Σ. με σχεδόν ομοφωνία, οι άξονες αντιμετώπισης του θέματος από τους δύο συλλόγους γονέων, ως εξής:
1] Η επιχειρούμενη δημιουργία τάξης παιδιών Ρομά στα σχολεία μας σύμφωνα με τις εγκυκλίους που καθορίζουν την εν λόγω διαδικασία είναι επικίνδυνη για τα υπόλοιπα παιδιά που φοιτούν ήδη στα σχολεία μας σε επίπεδο υγειονομικό [θα φοιτήσουν παιδιά χωρίς να έχουν εμβολιασθεί εγκαίρως και καταλλήλως, τα οποία δεν τηρούν κανένα στοιχειώδη κανόνα προσωπικής υγιεινής με άμεσο κίνδυνο μετάδοσης βαρύτατων ασθενειών στους ήδη μαθητές], προσωπικής ψυχοσωματικής ασφάλειας [θα φοιτήσουν παιδιά από 6 έως και 11 ετών με εντελώς διαφορετική κουλτούρα, νοοτροπία και έκφραση από τους ήδη φοιτούντες μαθητές, σε όλα τα θέματα και ιδίως, βίαιης συμπεριφοράς, σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης ελευθεριότητας από πολλή μικρή ηλικία, παραβατικής δράσης, όπως έχει αποδείξει η εμπειρία από όμοιες πρωτοβουλίες του Υπ.Παιδείας σε γειτονικά μας σχολεία], με κίνδυνο αντί της επιχειρούμενης αφομοίωσης των παιδιών Ρομά να προκληθούν αντίθετα αποτελέσματα με οδυνηρές συνέπειες για όλους.
2] Με την επιχειρούμενη ένταξη των παιδιών Ρομά στα σχολεία μας με την συνοπτική διαδικασία που προωθεί η Διοίκηση, πλήττεται η αρχή της ισότητας και τα δικαιώματα συμμετοχής στην εκπαίδευση των ήδη μαθητών των σχολείων μας, αφού κανένας όρος που είναι προαπαιτούμενος για την εγγραφή των υπολοίπων μαθητών [εμβόλια, προσχολική εκπαίδευση, βεβαιώσεις κατοικίας σε ορισμένη περιοχή, πιστοποιητικά δημοτολογίου] δεν θα ισχύσει για τους Ρομά με προφανή συνέπεια την επιβάρυνση των ήδη μαθητών με μειονεκτικότερες συνθήκες φοίτησης και μάθησης από τα παιδιά των υπολοίπων σχολείων της Χώρας [πολυπληθέστερες τάξεις, αργές διαδικασίες εκπαίδευσης λόγω συμμετοχής παιδιών χωρίς προαπαιτούμενα εφόδια].
3] Η όλη διαδικασία χαρακτηρίζεται από προχειρότητα που δεν έχει καμία ελπίδα να επιφέρει τα αποτελέσματα που επιδιώκει, δηλαδή την αφομοίωση των ομάδων Ρομά μέσω της φοίτησης των παιδιών τους στα σχολεία της βασικής εκπαίδευσης, αντιθέτως κινδυνεύουμε να έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα και μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο για την Ελλάδα σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και μάλιστα προκαλώντας υστέρηση και μειονεξίες στους ήδη μαθητές. Η δημιουργία και λειτουργία των σχολικών τάξεων Ρομά σε ιδιαίτερους φιλόξενους χώρους υλικά και εκπαιδευτικά, με σεβασμό στα ιδιαίτερα πολιτισμικά χαρακτηριστικά της φυλής αυτής, σίγουρα θα είχε θετικότερα αποτελέσματα στις επιδιώξεις της Διοίκησης για αφομοίωση και εκπαίδευση. Επιπροσθέτως, η ευρύτατη διάχυση των παιδιών Ρομά σε σχολεία ευρύτερων περιοχών ώστε η συμμετοχή τους στις τάξεις των ήδη φοιτούντων μαθητών σε κάθε σχολείο να είναι ολιγάριθμη, σε συνδυασμό με προπαρασκευαστικά τμήματα προσχολικής αγωγής και πλήρη υγειονομική κάλυψη για τα παιδιά αυτά, θα μπορούσε πράγματι να έχει θετικά αποτελέσματα στην κατεύθυνση της αφομοίωσης, χωρίς να πλήττει τους υπόλοιπους μαθητές.

ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ ΉΤΑΝ : Συμφωνείτε με την πρόθεση του Υπ.Παιδείας να δημιουργήσει τάξη παιδιών Ρομά στα σχολεία μας χωρίς να ισχύουν οι προϋποθέσεις εγγραφής που ισχύουν για όλα τα υπόλοιπα παιδιά [εμβόλια, δημοτολόγιο, μόνιμη κατοικία, προηγούμενη φοίτηση σε τάξεις προσχολικής αγωγής ή προσαρμογής κλπ], όπως προβλέπει η συγκεκριμένη εγκύκλιος; Η επιλογή της ψήφου είναι μεταξύ ΝΑΙ και ΟΧΙ.

Στην ψηφοφορία έλαβαν μέρος και καταμετρήθηκαν ψηφίσαντες γονείς διακόσιοι τριάντα εννέα (239). Μετά την καταμέτρηση των ψηφοδελτίων βρέθηκαν διακόσια τριάντα εννέα (239). Στην καταμέτρηση των ψήφων βρέθηκαν διακόσια τριάντα οκτώ (238) έγκυρα και ένα (1) άκυρο. Από τα 238 έγκυρα βρέθηκαν 234 ΟΧΙ και 4 ΝΑΙ.
Από όλα τα ανωτέρω προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι οι γονείς των δύο συλλόγων γονέων 7ου και 10ου δημοτικών σχολείων Χαλανδρίου, ΔΕΝ εναντιώνονται στην φοίτηση των παιδιών Ρομά στα σχολεία μας προκαλώντας δήθεν στέρηση της γνώσης σε αυτά, αντιθέτως ενδιαφερόμαστε για την πραγματική και ουσιαστική μόρφωσή τους σύμφωνα με την θέληση και την κουλτούρα των οικογενειών τους, όμως οι διαδικασίες που προωθεί το υπουργείο δεν τις εξασφαλίζουν. Εναντιωνόμαστε αποκλειστικά και μόνο στην προσπάθεια του υπουργείου να δείξει ευρωπαϊκό προφίλ μέσω του προγράμματος του ΕΣΠΑ χωρίς καμία προετοιμασία ή πρόληψη «πετώντας ουσιαστικά το μπαλάκι» στις κοινωνίες των σχολείων μας. Μη ενημερώνοντας μας εγκαίρως αλλά «μετά εορτής» και προσπαθώντας «να μπαλώσει» τα προβλήματα μετά τις εύλογες αντιδράσεις.

Με τιμή
Τα Δ.Σ. των συλλόγων Γονέων και κηδεμόνων

πηγή: http://www.zougla.gr/blog/article/626738

https://halandri.forumgreek.com

soundless



Με αφορμή τα όσα συμβαίνουν στο 7ο και 10ο δημοτικό σχολείο της πόλης και την εκδηλωμένη άρνηση μερίδας των γονέων να δεχτούν τσιγγανόπουλα στο σχολείο συνειδητοποιήσαμε ότι αν και όλοι έχουν μιλήσει για το θέμα κανείς δεν ξέρει οι ίδιοι οι τσιγγάνοι πως βλέπουν την εμπειρία του σχολείου .

Ψάχνοντας ένα γονιό με παιδιά στο 4ο δημοτικό, που αυτή την στιγμή το πρόγραμμα ένταξης τρέχει ομαλά για πάνω από 20 παιδιά Ρομά, βρήκαμε τον Ν. Κατσαρό. Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί την απομαγνητοφωνημένη συνέντευξη του

Νίκο είσαι γονιός, κάτοικος του καταυλισμού των τσιγγάνων στο νομισματοκοπείο. Πόσα παιδιά έχεις;

Δύο. Ένα αγόρι και ένα κορίτσι.



Πόσων χρονών είναι;

Το αγόρι 10 χρονών και το κορίτσι 7.



Πηγαίνουν και τα δύο σχολείο;

Ναι, βέβαια. Από πέρυσι.



Σε ποιο σχολείο πηγαίνουν;

Και τα δύο πηγαίνουν στο 4ο δημοτικό σχολείο πίσω από την εκκλησία της Μαρμαριώτισσας. Η κόρη μου στην πρώτη δημοτικού και ο γιος στην τρίτη.



Το κλίμα στο σχολείο πώς είναι αυτή την στιγμή;

Μια χαρά. Με μία λέξη, φιλήσυχο.



Τα παιδιά έχουν κάποιο πρόβλημα σε σχέση με τα άλλα; Το γεγονός ότι μένουν στον καταυλισμό έχει δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα;

Από ό,τι μου έχουν πει και τα παιδιά, κανένα απολύτως.



Τα παιδιά ξεκίνησαν το σχολείο σε τμήμα ένταξης ή πήγαν κανονικά σε τάξεις;

Όχι δεν κάνανε σε κοινές τάξεις με άλλα παιδιά. Το μάθημα γίνονταν ξεχωριστά σε άλλες αίθουσες.



Το υπόλοιπο πρόγραμμα του σχολείου είναι κοινό για όλα τα παιδιά;

Ναι, βέβαια. Τόσο στην έναρξη του σχολείου όσο και στα διαλείμματα, όλα τα παιδιά είναι μαζί.



Τα παιδιά σου προσαρμόστηκαν εύκολα στη σχολική ζωή;

Ναι, εύκολα . Από τον πρώτο μήνα όλα ήταν εντάξει.



Τα παιδιά συνεχίζουν; Τους αρέσει;

Ναι, πάρα πολύ. Ειδικά ο μεγάλος ο Γιάννης, αν για κάποιο λόγο δεν πάει, δεν του αρέσει να κάθεται σπίτι. Από τις 6:30 το πρωί έχει ξυπνήσει και όλο λέει: άντε να ετοιμαστούμε να πάμε σχολείο, να φύγουμε…



Άρα μιλάμε για κάτι που τα παιδιά δεν το βλέπουν σαν αγγαρεία.

Όχι, όχι, καθόλου αγγαρεία. Αφού και στο σπίτι όταν γυρίζουν και πρέπει να τα διαβάσω, αυτά έρχονται σε μένα και μου λένε να διαβάσουμε. Να σας πω ένα παράδειγμα με τον Γιάννη που το καλοκαίρι μου είχε βγάλει το λάδι. Τους είχε πει η δασκάλα στο σχολείο όποια λέξη δεν γνώριζετε να πηγαίνετε να ρωτάτε τους γονείς σας και κάθε 5 λεπτά ερχόταν ο Γιάννης: εδώ τι λέει μπαμπά, αυτή η λέξη τι είναι;



Με τους υπόλοιπους γονείς είχες ποτέ κάποιο πρόβλημα;

Όχι, δεν είχα, αλλά δεν έχω συζητήσεις με κανέναν, δεν έχω ασχοληθεί κιόλας με κάποιον. Δεν έχω δει κάτι που να πρέπει να ασχοληθώ: δεν με έχουνε πειράξει, δεν τους έχω πειράξει. Μια καλημέρα το πρωί, την λέμε.



Η εικόνα που έχω από το σχολείο το πρωί που λίγο πριν από το χτύπημα του κουδουνιού όλα τα παιδιά είναι στο προαύλιο είναι ότι δεν ξεχωρίζουν τα παιδιά του καταυλισμού από τα «δικά μας». Φαίνεται λοιπόν ότι το σχολείο κάνει «μαθητές» όσους γράφονται σε αυτό. Είναι έτσι;

Ναι έτσι ακριβώς.



Τα παιδιά σου έχουν καλή σχολική επίδοση; Γιατί συνήθως μαθητές με αυτά τα χαρακτηριστικά που περιγράφεις είναι καλοί μαθητές;

Ναι ειδικά ο Γιάννης. Ο Γιάννης έχει πολύ καλή σχολική επίδοση. Στην τάξη ένταξης που βρισκόταν έγραψε πολύ καλά στις εξετάσεις , από τους καλύτερους στην Ελλάδα.



Έχω δουλέψει και εγώ σε τέτοια τμήματα και ο καλύτερος μαθητής μου είχε γράψει 95.

Ο Γιάννης πήρε 97. Όταν μου το είπε ο διευθυντής, έμεινα. Μου είπε, κοίτα, μην αφήσεις το παιδί έτσι. Δεν σκοπεύω να τον αφήσω έτσι.



Άρα τα παιδιά θα συνεχίσουνε. Δεν πρόκειται να σταματήσουν ο σχολείο.

Ναι, ναι, θα συνεχίσουνε. Ειδικά για το Γιάννη μίλησα και με το διευθυντή του σχολείου, τις προηγούμενες ημέρες και τον ρώτησα αν μπορεί να μιλήσει με το δάσκαλο που τους κάνει αγγλικά για να μου πει αν θα ήταν καλό να τον πάω σε φροντιστήριο. Δηλαδή, αν μπορεί το παιδί, για να μην τον στείλω τσάμπα… Μου είπε για φέτος να του κάνουμε πιο εντατικά και από του χρόνου να πάει στο φροντιστήριο. Τον ρώτησα και για Ισπανικά αλλά μου είπε να προχωρήσουμε στα Ελληνικά και στα Αγγλικά και βλέπουμε και για Ισπανικά.



Ο Γιάννης είναι Τρίτη δημοτικού και δέκα χρονών…

Ναι δεν φταίει το παιδί . Εγώ άργησα να τον πάω.



Αυτό γιατί συμβαίνει; Γιατί υπάρχουν αυτές οι αργοπορίες πιστεύεις;

Με τον Γιάννη όταν ήταν 6 χρονών πίστευα ότι το παιχνίδι ήταν χαμένο. Δεν μπορούσαμε ούτε 1-2-3 να πούμε. Είπα να τον αφήσω ένα χρόνο πίσω.



Αν για κάποιο λόγο σταματούσαν το σχολείο θα ήταν κάτι άσχημο για τα παιδιά σου;

Θα ήταν πολύ άσημο για το υπόλοιπο της ζωής τους. Τι θέλω να πω: αν δεν ξέρεις να διαβάζεις και να γράφεις, να συμπεριφέρεσαι και να μιλάς, χάνεις το δίκιο σου. Αν είσαι αγράμματος και αμόρφωτος και σου πει κάποιος κάτι, το πιθανότερο είναι να αντιδράσεις βίαια, θα κάνεις επίθεση και θα χάσεις όλο το δίκιο σου. Αν ξέρεις γράμματα και έχει ανοίξει το μυαλό σου όμως, θα τον πάρεις με το γέλιο σου και θα τον βάλεις στην θέση του. Αν έχεις, ας πούμε, τελειώσει το γυμνάσιο τα πράγματα είναι αλλιώς.



Είπες προηγουμένως ότι ο γιος σου θέλεις να μάθει Αγγλικά; Για ποιο λόγο;

Κοίτα από ότι βλέπω τα πάντα στα Αγγλικά είναι. Αλλά τώρα πώς να στο πω. Να το παράπονο το δικό μου είναι ότι εγώ δεν ξέρω Αγγλικά. Από μικρός ήθελα να μάθω. Τέλος πάντων, ό,τι και να συζητάμε τα πάντα είναι στα Αγγλικά. Αυτή τη στιγμή το παιδί πρέπει να ξέρει ελληνικά –όχι μόνο στην προφορά αλλά και να γράφει Ελληνικά, να ξέρει δηλαδή και ορθογραφία– αλλά σε 10 χρόνια ό,τι και να κάνεις θα πρέπει να γνωρίζει και Αγγλικά. Ας πούμε, το παιδί δεν θα ήθελα να ακολουθήσει την δουλειά του παλιατζή που δεν θα του χρειάζονται τα Αγγλικά. Αλλά αν δω ότι τα παιδιά μου στο γυμνάσιο ξέρουν αγγλικά και ισπανικά και ότι μπορούν να προχωρήσουν, τότε είναι πιο εύκολο να τελειώσουν το λύκειο και να φτιάχνουν ας πούμε μακέτες σε υπολογιστές , να ασχοληθούν με το «αρτ ντεσιν»



Εννοείς Art & Design;

Ναι, ακριβώς. Πιστεύω ότι είναι μία δουλειά με καλά λεφτά. Δηλαδή, γιατί να μην πάει σε ένα τεχνικό λύκειο να πάρει μία ειδίκευση από εκεί; Δηλαδή, πόσο θα συνεχιστεί αυτό το είμαι τσιγγάνος άρα πάω στη λαϊκή και το μόνο που γνωρίζω είναι εμπόριο;



Αυτή η δουλειά –το εμπόριο– τραβάει πια;

Το εμπόριο έχει πεθάνει. Όχι μόνο για τους τσιγγάνους, για όλους , αυτό το πράγμα είναι αλυσίδα ξέρεις.



Να ρε ρωτήσω κάτι; Γιατί πιστεύεις ότι κάποιοι δεν θέλουν τσιγγανόπουλα στα σχολεία των παιδιών τους;

Γιατί δεν γνωρίζουν ποιοι είναι οι τσιγγάνοι. Ας έρθουν εδώ να μιλήσουνε μαζί μας, μία, δύο, δέκα μέρες και θα διαπιστώσουν ότι και εμείς άνθρωποι είμαστε. Απλά υπάρχει μία ταμπέλα σε εμάς: τσιγγάνος ίσον κακός. Έχουμε και κακούς, δεν είμαστε όλοι άγιοι. Υπάρχει όμως αυτό το στερεότυπο. Να σου πω κάτι. Είπες πριν ότι στο σχολείο βλέπεις όλα τα παιδιά ίδια. Τα παιδιά είναι ίδια. Οι μεγάλοι τα διαχωρίζουν: μην κάνεις παρέα μαζί του είναι τσιγγάνος, είναι γυφτάκι.



Στα παιδιά σου από τότε που πήγαν σχολείο, στη συμπεριφορά τους, στον λόγο τους, στις συνήθειές τους, στο παιχνίδι τους έχει δει κάποια διαφορά;

Στα δικά μου μικρή, γιατί έτσι ήτανε από το σπίτι τους. Στα άλλα όμως παιδιά του καταυλισμού που πηγαίνουν στο σχολείο έχω δει πολύ μεγάλες διαφορές. Όλα τα παιδιά εδώ ήταν αγρίμια. Τους μίλαγες και …επίθεση. Πέρυσι που είχα την κλούβα και έπαιρνα 10-15 πιτσιρίκια και τα πήγαινα στο σχολείο άκουγα ευχαριστώ. Τέτοια λέξη ποτέ δεν την είχα ακούσει από πιτσιρίκι εδώ μέσα. Δηλαδή, τους 2-3 πρώτους μήνες άρχισαν να αλλάζουνε. Μου λένε ευχαριστώ. Το ευχαριστώ δεν γνωρίζανε τι ήτανε. Δεν ξέρανε πότε πρέπει να πούνε ευχαριστώ.



Μας λέγανε οι δάσκαλοι στο σχολείο ότι πέρυσι που έκλεισε το σχολείο για διακοπές των Χριστουγέννων, όλα τα παιδιά χαίρονταν εκτός από κάποια που έκλαιγαν . Έτσι έγινε;

Ναι, έτσι ήταν. Εφτά παιδιά μαθητές του καταυλισμού έκλαιγαν, με το δικό μου πρώτο.



Υπάρχει μία ομάδα γονέων σε ένα από τα δύο σχολεία της γειτονιάς μας που δεν θέλουν τα τσιγγανάκια στο σχολείο των παιδιών τους. Αν αντί για εμάς τους δύο, είχες απέναντί σου δύο γονείς από αυτούς, τι θα τους έλεγες;

Θα τους έλεγα ότι όπως λέει η θρησκεία, όλα τα παιδιά είναι παιδιά του θεού. Τα δικά του παιδιά δεν είναι από την άρια φυλή και τα δικά μου σκουπίδια. Πρακτικά δεν μπορώ να απαντήσω στο ερώτημα ποιος σου δίνει το δικαίωμα να κόψεις το δικαίωμα στη μόρφωση στο δικό μου παιδί. Με ποιο δικαίωμα; Ποιος είσαι; Ο Θεός είσαι; Και αυτό παιδί είναι και το δικό σου παιδί είναι, όσο δικαίωμα στη γνώση έχει το ένα άλλο,τόσο έχει και το άλλο. Σε τελική ανάλυση, αν τα παιδιά δε μορφωθούν, αν δεν υπάρξει κοινωνική ένταξη, το πρόβλημα που υπάρχει –ο διαχωρισμός των φυλών– θα διαιωνίζεται και απλά θα γίνεται πιο μεγάλο. Αυτό θα πρέπει να λυθεί μέσα από την παιδεία.



Μόνο μέσα από την παιδεία;

Από εκεί θα πρέπει να ξεκινήσεις. Όταν το παιδί θα μάθει να μιλάει, να φέρεται, να σέβεται τον άλλο και να αντιληφθεί τι γίνεται γύρω του.



Αρκετοί πιστεύουν ότι αν εμποδίσουν τα τσιγγανόπουλα να πάνε σχολείο, τότε θα φύγει και ο καταυλισμός από το Νομισματοκοπείο.

Δεν έχει καμία σχέση τα ένα με το άλλο. Το ένα θέμα είναι νομικό, το άλλο δεν είναι. Φύγει, δεν φύγει ο καταυλισμός αυτά τα παιδιά δεν πρέπει να μάθουν γράμματα; Ο καταυλισμός βρέθηκε στο παρά πέντε να γκρεμιστεί πριν από δύο μήνες. Τα παιδιά έχουν αρχίσει να πηγαίνουν σχολείο πριν από ένα χρόνο. Δεν βάλαμε τα παιδιά στο σχολείο για να μην φύγει ο καταυλισμός



Η λίστα εμβολίων δεν είναι πλήρης όμως

Είναι. Έχει έρθει και η Αγία Σοφία στον καταυλισμό. Τα εμβόλια έχουν γίνει.



Ας πάμε λοιπόν ένα χρόνο και κάτι πίσω. Όταν ξεκίναγαν να πάνε στο σχολείο. Δεν συνιστούσε αυτό μία μεγάλη δύσκολη αλλαγή για αυτά; Δεν ισχύει ο ίδιος ισχυρισμός για αυτά που θα τα υποδέχονταν στο σχολείο; Δεν υπήρχαν διαρροές παιδιών;

Όχι, για άλλη μια φορά και για όσο αφορά τα δικά μου λέω όχι. Ούτε διαρροές είχαμε εκτός από 2-3 που αφορούσαν παιδιά που σύμφωνα και με τους δασκάλους δεν μπορούσαν να ενταχθούν στη ζωή του σχολείου.



Τι θα ήθελε ο Νίκος ως γονιός να αλλάξει στο σχολείο των παιδιών του. Πώς θα μπορούσε να γίνει καλύτερο;

Τίποτα, να μην αλλάξει τίποτα. Δεν έχω βρει κάτι που να δημιουργεί πρόβλημα. Να το αφήσουν όπως είναι.



Το παράδειγμα των δικών σου παιδιών έχει δράσει ευεργετικά σε άλλες οικογένειες που μπορεί να μην ήθελαν να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο αλλά κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες να σκέφτονται να το κάνουν;

Ναι, από πέρυσι το καλοκαίρι και άλλα παιδιά ζήταγαν να πάνε στο σχολείο.



Θα μπορούσε να υπάρξει μία εκπαιδευτική βοήθεια και μέσα στον καταυλισμό;

Αυτό που θα είχε νόημα είναι να μπορούν να γίνουν μαθήματα για τους μεγάλους του καταυλισμού, προκειμένου να μπορούν να διαβάζουν αλλά και μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας.



Νίκο σε ευχαριστούμε για τον χρόνο σου

Και εγώ ευχαριστώ

πηγή: http://www.stasi.gr/2009-05-12-09-25-48/893-katsaros13112012

5Ρατσιστική απόφαση του Συλλόγου Γονέων του 7ου κ 10ου Δημοτικού Χαλανδρίου Empty άθλιο το δελτίου τύπου Τρι Νοε 13, 2012 3:55 am

soundless



" οι γονείς των δύο συλλόγων γονέων 7ου και 10ου δημοτικών σχολείων Χαλανδρίου, ΔΕΝ εναντιώνονται στην φοίτηση των παιδιών Ρομά στα σχολεία μας προκαλώντας δήθεν στέρηση της γνώσης σε αυτά, αντιθέτως ενδιαφερόμαστε για την πραγματική και ουσιαστική μόρφωσή τους σύμφωνα με την θέληση και την κουλτούρα των οικογενειών τους, όμως οι διαδικασίες που προωθεί το υπουργείο δεν τις εξασφαλίζουν "

μπορούν αυτό να το πουν στους ίδιους τους τσιγγάνους;

Αν εγώ έπαιρνα μια απόφαση για τα δικά τους παιδιά, πραγματικά με τι μούτρα θα μπορούσα να βγω και να πω: "η απόφασή μου ενδιαφέρεται για την πραγματική μόρφωση των παιδιών σας"
Θα το δεχόντουσαν;


Έλεος...

Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 1 από 1]

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης